سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا)                                   www.biainja.blog.ir
در مورد ترافیک، تصادفات،نقل و انتقال خودرو،نحوه رانندگی ایمن و قوانین و آیین نامه های مرتبط مطالب مفیدی را ارایه می نماید.

بعضی از نکات ساده که رعایت آنها موجب می شود از برخی تصادفات زیانبار که در مسیرمان قرار می گیرد اجتناب نماییم شاید در هیچ کتابی ننوشته باشند ولی با رعایت آنها تا حدود زیادی می توان از تصادف پیشگیری نمود:

1-پشت سر وسایل نقلیه ای که باعث می شوند میدان دیدمان کاهش یافته یا از بین برود خودداری کنیم از جمله وسایل نقلیه سنگین شامل کامیون ،کامیونت و ... و همچنین خودروهای شاسی بلند. شاید در نگاه اول نکته خیلی ساده ای به نظر برسد ولی فوق العاده کاربردی است. چون وقتی که وسیله نقلیه جلویی خطر را احساس می کند اقدام به عمل ترمزگیری می نماید و شما که پشت سر آن قرار دارید نمی دانید که چه اتفاقی رخ داده است یا بدتر از آن وقتی که خودروی جلوی به سمتی فرار نماید و شما را با وسیله جلویی و یا شی که در وسط راه افتاده یا وسیله نقلیه ای که در وسط سطح راه متوقف است روبرو نماید.

2-حرکت در پشت سر وسایل نقلیه ای که نسبت به خودروی شما دارای سیستم ترمز بهتر و قوی تری هستند واقعا خطرناک است اغلب این وسایل نقلیه نیز قیمت بسیار بالایی دارند و در صورت تصادف با آنه بایستی از جیب خود هزینه ی گزافی بپردازید زیرا بیمه معمولا تعهدات کم و محدوی دارد و پاسخگوی تمام خسارت نخواهد بود.

3-وقتی که خودروی خود را بیمه کردیم سعی نماییم حتی المکان تعهدات مالی بیمه نامه را بیشتر در نظر بگیریم چون شرکت بیمه معمولا کف تعهدات مالی را در نظر می گیرد. برای مثال اخیرا خودروی پرایدی را دیدم که مبلغ یکصد وپنجاه میلیون تومان تعهد مالی داشت.

۴-سعی نمایید حتماً اتومبیل خود را بیمه بدنه نمایید چون داشتن بیمه شخص ثالث در خصوص جبران خسارت به وسیله ی نقلیه شما هیچ گونه مسئولیتی ندارد و فقط خسارت طرف مقابل را جبران می نماید علاوه بر آن بیمه بدنه شامل سرقت کلی و جزئی و آتش سوزی و سیل و.... را پوشش می دهد،فقط بایستی در هنگام صدور بیمه نامه هر گزینه ای را که می خواهیم فعال نماییم.

۵-گزینه ای در بیمه بدنه وجود دارد تحت عنوان نوسانات قیمت،که با فعال کردن آن می توان تغییرات قیمت اتومبیل را پوشش داد ونیازی به دریافت الحاقیه ندارد.که گزینه بسیار مهمی است و حتماً باید آن را فعال نمود.

نظرات  (۱)

عالی بود 
لطفا از سایت ما هم دیدن نمایید. آیلان بار
پاسخ:
از نظر لطف شما بسیار ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی