سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا)                                   www.biainja.blog.ir
در مورد ترافیک، تصادفات،نقل و انتقال خودرو،نحوه رانندگی ایمن و قوانین و آیین نامه های مرتبط مطالب مفیدی را ارایه می نماید.

سلام و درود بر همراهان گرامی

با توجه به شروع آخرین ماه تابستان و افزایش مسافرت های جاده ای حجم تردد در سطح جاده های کشور افزایش محسوسی پیدا میکند و به همین علت طبق آمارهای رسمی در سالیان گذشته بیشترین تلفات جاده ای در سطح جاده های کشور در شهریور ماه اتفاق افتاده است. لذا به جهت فرهنگ سازی در میان کاربران ترافیکی بایستی عرض کنیم که این تلفات عمدتا ناشی از خستگی و خواب آلودگی و همچنین عجله رانندگان در رسیدن به مقصد می باشد. اکثر تصادفات وسایل نقلیه معمولا در کیلومترهای پایانی سفر اتفاق می افتد جایی که راننده با حالت خواب آلودگی همچنان به مسیر حرکتش ادامه داده و قصد رسیدن به مقصد را دارد ولی متاسفانه اتفاق ناگوار تصادف برایش اتفاق می افتد.

ما فکر می کنیم که این اتفافات فقط برای دیگران است ولی خواب آلودگی در رانندگی ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد پس باید قبل از این که خواب سراغمان بیاید راه حلی برایش بیاندیشیم معمولا خواب آلودگی در ساعت های اولیه بامداد و در ساعات بعد از ظهر اتفاق می افتد. بنابر این ما با توجه به شناختی که از خودمان داریم بایستی برنامه ریزی لازم را قبل از سفر و حین سفر داشته باشیم. ممکن است برخی مصرف قهوه و یا تخمه آفتابگردان و یا صدای بالای موزیک را برای مقابله با خواب آلودگی موثر بدانند ولی باید بدانیم که این موارد فقط مسکن بوده و خواب را به تاخیر بیاندازد ولی خطر همچنان باقی است و تنها با استراحت و خوابیدن در یک نقطه امن و ایمن می تواند چاره ی کار باشد.

در خصوص امنیت و ایمنی محلی که برای توقف و استراحت انتخاب می کنیم باید تا سطح جاده و ترافیک فاصله خوب و مطلوبی داشته باشد و در صورت خروج احتمالی یک وسیله از سطح جاده آن وسیله نتواند با ما برخورد کند بهترین مکان ها همان مجتمع های خدماتی و رفاهی موجود در سطح جاده ها می باشند. گاهی اوقات دیده شده است که در کنار جاده یک وسیله توقف نموده است و سرنشینان از خودرو پیاده شده و در کنار خودرو دراز کشیده و در حال استراحت هستند که کار بسیار خطرناکی است و حوادث زیادی که همراه با تلفات جانی بوده است در این خصوص رخ داده است.پس هیچ چیز را سرسری نگیریم و برای جان خود و دیگران ارزش بیشتری قایل باشیم.

از شما خواننده محترم این مطلب تقاضا می کنم به جهت ترویج فرهنگ رانندگی و این که شاهد حوادث و تلفات کمتری در رانندگی باشیم تقاضا دارم که یا دیگران را به خواندن این مطالب تشویق کنید یا خودتان آنها را در میان دوستان و خانواده و بستگان مطرح نمایید و در صورت داشتن هر گونه ابهام نیز می توانید از طریق همین وبلاگ سوالات خودتان را مطرح بفرمایید.

آرزوی سلامتی برای تمامی مسافرین در سراسر گیتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی