سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا)                                   www.biainja.blog.ir
در مورد ترافیک، تصادفات،نقل و انتقال خودرو،نحوه رانندگی ایمن و قوانین و آیین نامه های مرتبط مطالب مفیدی را ارایه می نماید.

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

امروزه یکی ازمهم ترین دغدغه های اغلب کشورهای جهان کاهش تلفات تصادفات جاده ای و سوانح ترافیکی می باشد.تصادفات نتیجه طبیعی حرکت وسایل نقلیه در راه ها می باشد. حتی اگر پیاده رو ها را نیز در نظر بگیریم انسان ها نیز در حین رفت و آمد با یکدیگر برخورد می کنند ولی بدلیل اینکه سرعت انسانها در هنگام حرکت پایین است اغلب مواقع اتفاق خاصی نمی افتد و قضیه احتمالا با یک عذر خواهی حل می گردد ولی زمانی که تصادف میان دو یا چند وسیله اتفاق می افتد اولا با توجه به سرعت و شدت برخورد میان آنها وقوع خسارت احتمالی بسیار زیاد است و در صورتی که شدت برخورد و نوع برخورد متفاوت باشد صدمات جانی به سرنشینان نیز محتمل است.حال بایستی دنبال این موضوع باشیم که چه سازمانی را باید در تصادفات و یا تلفات جاده ای مسئول دانست؟؟؟؟

واقعیت اینست که تصادفات یه مسئله تک بعدی و یا تک وجهی نیست و از راننده وسیله نقلیه و خود وسیله نقلیه و بستر حرکت وسیله نقلیه و شرایط محیطی و آب و هوا را به عنوان چهار ضلع عوامل وقوع تصادفات ذکر می کنند.

در کشور ما سازمانهای زیادی درگیر در مسئله ترافیک و تصادفات می باشند،از آنجایی که موفقیت همیشه مدعی دارد و شکست معمولا بی پدر و مادر است اگر موفقیتی در زمینه بهبود وضعیت ترافیک و کاهش تلفات ایجاد گردد سازمانهایی زیادی این موفقیت را ناشی از زحمات و تلاشهای خود می دانند ولی در صورتی که ناکامی در این زمینه حاصل گردد هر یک تقصیر را بر عهده ی دیگری می اندازد.

برای روشن شدن مطلب مثالی را ذکر می کنیم خانواده ای جهت شرکت در مراسم فاتحه خوانی از تهران راهی شهرستان می گردند و در طی دو سه روز مراسم فاتحه و عزاداری راننده فرصا خوابیدن و استراحت را پیدا نمی کند و در مسیر برگشت با خواب آلودگی خود و خارج شدن از جاده باعث تلف شدن خود و دیگران می گردد در اینجا مسئولیت با کیست؟؟؟؟

بیایید کمی واقع بین باشیم پیشرفت یک کشور باید در تمامی شاخص ها همزمان با هم صورت گیرد و در صورتی که در یک مسئله خاص پیشرفت و موفقیتی حاصل گردد و در دیگر شاخص ها رشد نکنیم این موفقیت ها زود گذر و برگشت پذیر است پس بایستی سعی کنیم همزمان چندین مسئله را با یگدیگر دنبال کنیم تا شاهد بهبود وضعیت ترافیک و کاهش تلفات باشیم اولا خیابان ها و جاده های ما بایستی به سمت ارتقا و افزایش ایمنی حرکت کند و این خود مسئله ای قابل بحث و وسیع و هزینه بر است.

ثانیا بایستی قواعد سخت گیرانه تری برای تولید خودرو در نظر گرفت و به صورت مداوم ایمنی خودروها را افزایش داد و این خود شامل موارد متعددی است.

ثالثا قواعد سخت گیرانه تری را برای  رانندگان و آموزش رانندگی در نظر گرفت 

و .........