سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا)                                   www.biainja.blog.ir
در مورد ترافیک، تصادفات،نقل و انتقال خودرو،نحوه رانندگی ایمن و قوانین و آیین نامه های مرتبط مطالب مفیدی را ارایه می نماید.

سلام و درود بر همراهان گرامی:

تصادف و برخورد میان وسایل نقلیه در جاده ها امری اجتناب ناپذیر است ولی می توان با رعایت نکاتی میزان وقوع تصادفات در شهر ها و جاده ها را کاهش داد. که البته در این مطلب قصد نداریم به این نکات و راه حل ها اشاره کنیم؛بلکه می خواهیم تصور کنیم که تصادفی رخ داده و ما به عتوان یک کاربر ترافیکی چکار کنیم تا از وقوع تصادفات بعدی جلوگیری نماییم مطلبی که شاید در هیچ جای دیگری نتوانید مطلبی در این خصوص پیدا کنید پس بدون معطلی و حاشیه میریم سراغ اصل مطلب:

۱_وقتی تصادفی رخ می دهد انسان به صورت ناخودآگاه دچار عجله و دستپاچگی می گردد زیرا شرایط بوجود آمده از کنترل افراد خارج شده است هر چقدر نیز انسان باتجربه ایی باشید کنترل این شرایط دشوار است و باید با تمرین و افزایش مهارت های فردی به این خونسردی و کنترل شرایط برسید. پس در صورتی که حادثه برای شخص دیگری رخ داده است و ما شاهد وقوع آن بوده ایم بهترین کار این است اگر خودمان تجربه کافی نداریم از پلیس و یا ماموران راهداری و...‌ استمدادکمک کنیم. در صورتی که هوا روشن باشد و حادثه در روز اتفاق افتاده باشد بدلیل میزان دید خوب رانندگان پشت سری کار ما راحت تر است و می توانیم با به حرکت در آوردن یک تکه پارچه یا پرچم و یا حتی لباس خود به سبک دهقان فداکار رانندگان پشت سر را از وقوع تصادف و شرایط نا ایمن آگاه سازیم.

۲_سعی کنیم دیگر رانندگان و افراد حاضر در محل را مجاب کنیم که با ما همکاری کنند و در هر صورت از ایمن بودن جان خودمان و همچنین وسیله نقلیه خودمان نیز نباید غافل شویم. پس ابتدا و در کوهتاهترین زمان ممکن وسیله نقلیه خودمان را در مکان مناسب و امن پارک می کنیم و سپس در صورتی که در داخل خودرو مثلث شبرنگ داشتیم از آن برای هشدار دادن به رانندگان در حال حرکت استفاده می کنیم. در ار صورت اولویت اول حفظ جان خود شماست پس سعی کنید که بسیار هوشیارانه عمل کنید و در صورتی که تصادف در آزادراه بوقوع پیوسته و سرعت خودروها بالا می باشد ابتدا فاصله کافی حدودا ۲۰۰متر از محل حادثه به سمت عقب حرکت و در این محل اقدام به دادن علامت می کتیم تا رانندگان عبوری زمان و فرصت کافی برای کاهش سرعت و در صورت لزوم توقف در محل حادثه را داشته باشند. در طی این مدت ارتباط خودمان را با رعایت هوشیاری محیطی با یگان های امدادی حفظ می کنیم.

۳_در صورتی که تصادف در هنگام تاریکی هوا یعنی در شب رخ داده است یا شرایط،جوی نامناسب است مثلا در هنگام بارش باران و یا برودت هوا و ریزش برف شرایط سخت و دشوار می شود و اعلام وقوع حادثه و هشدار دهی به دیگران با وجود سهای و مشقت و خطرات فراوان ارزش بیشتری نیز دارد و از تصادفات و فجایع بعدی جلوگیری می کند. در هر صورت حفظ جان خود را در اولویت قرار دهید زیرا باید شما سالم باشید تا دیگران را از وقوع حادثه و خطر مطلع نمایید.

۴_در صورت رسیدن یگان های امدادی می توانید ادامه کار را به آنها سپرده و در صورتی که خودتان در تصادف درگیر نیستید و فقط برای کمک توقف کرده اید با رعایت جوانب احتیاط محل را ترک نمایید.

۵_یک خواهش دارم و این خواهش است و توصیه نیست به بهانه های الکی و در زمانی که حضور شما کمکی به افراد حادثه دیده نمی کند در محل حادثه توقف نکنید و فقط در صورتی که توانایی خاصی دارید که به افراد حادثه دیده می تواند کمک کند متوقف شوید ولی در هر صورت اول لازم و ضروری است که امنیت خودتان و همراهان و وسیله نقلیه خودتان را برقرار کنید و از رها کردن وسیله نقلیه در سطح آسفالت و سواره رو جدا اجتناب کنید.

۶_از تماشای حادثه از روی کنجکاوی جدا پرهیز کنید یا به هیچ عنوان از تصادف دیگران فیلم برداری و عکاسی نکنید یا خدا نکرده به اموال و وسایل آن ها دست نزنید چون افراد حادثه دیده هم نوع و هموطن ما هستند کاری نکنیم که در و رنجشان بیشتر شود.بعضی مواقع مشاهده می کنیم که افرادی شروع به عواسی و فیلم برداری می کنند که این کار واقعا نادرست می باشد چون هیچ کدام از ما دوست نداریم کسی از درد و رنج و آسیب ما سو استفاده کند و به جای همدردی نمکی بر روی زخم های ما باشد. 

۷_با پلیس و دیگر یگان های امدادی همکاری لازم را داشته باشیم و دستورات آن ها را به دقت گوش دهیم و عمل کنیم چون آن ها خیر و صلاح جمعی و عمومی را می خواهند ودنبال منافع شخصی خود نیستند.در صورتی که باری بر روی زمین ریخته بدون اجازه و هماهنگی با یگان های انتظامی و صاحبین بار و اموال به آنها دست نمی زنیم.

ما مردم ایران دارای فرهنگ والا و غنی هستیم و این فرهنگ غنی را بارها در طول تاریخ نشان داده ایم و خود این حقیر نیز بیشمار شاهد بروز فرهنگ غنی هموطنان در کمک رسانی و نوع دوستی بوده ام امیدوارم این فرهنگ دست گرفتن از افراد ناتوان و درمانده همچنان تداوم داشته باشد ولی رعایت نکاتی ریز در این کمک رسانی می تواند جلوه های آن را غنی تر و زیباتر سازد.

به امید پیشرفت روز افزون برای مردم عزیز و نجیب کشورم ایران اسلامی

در پناه ایزد منان برقرار و پیروز باشید. ان شاء الله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی