سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا)                                   www.biainja.blog.ir
در مورد ترافیک، تصادفات،نقل و انتقال خودرو،نحوه رانندگی ایمن و قوانین و آیین نامه های مرتبط مطالب مفیدی را ارایه می نماید.

نکته مهم:در صورتی که هر دو وسیله نقلیه مقصر دارای بیمه نامه معتبر در زمان وقوع حادثه باشند و هیچ گونه انقطاعی در مورد بیمه نامه آنها بوجود نیامده باشد شرکت بیمه بدون کروکی خسارت را پرداخت می نماید در غیر این صورت کروکی پلیس الزامی می باشد.

در صورتی که تصادف خسارتی باشد و طرفین بر سر مقصر حادثه توافق نداشته باشند بایستی با پلیس راهور و پلیس راه تماس گرفته و درخواست اعزام کارشناس نمایند.کارشناس تصادفات پلیس در اسرع وقت در محل حاضر می گردد و با تعیین مقصر حادثه در صورتی که نیازی به کروکی پلیس نباشد طرفین را به شرکت بیمه راهنمایی می نماید،در صورتی که نیاز به گزارش پلیس باشد کروکی را تنظیم و تحویل طرف غیر مقصر داده و با کپی مدارک مقصر او را به شرکت بیمه اتومبیل مقصر حادثه اعزام می نماید.

نکته مهم:در صورتی که خسارت وارده به اتومبیل غیر مقصر بیش از تعهدات بیمه شخص ثالث مقصر حادثه باشند بایستی یا بر سر میزان مازاد بر تعهدات با یکدیگر توافق وصلح وسازش نمایند،در غیر این صورت بایستی با دریافت کروکی غیر سازشی از پلیس به شورای حل اختلاف محل تصادف یا محل اقامت مقصر حادثه مراجعه نموده و خسارات مازاد را از طریق دادخواست حقوقی تقدیم مراجع صالح قضایی نماید.

قبل از مراجعه طرفین به شرکت بیمه در صورتی که کروکی وجود ندارد،هیچ کدام از طرفین حق بازسازی وسیله نقلیه قبل از تشکیل پرونده توسط شرکت بیمه را ندارند چون شرکت بیمه از مواضع وقسمتهای خسارت دیده عکسبرداری می نماید.

در صورتی که وسیله نقلیه غیر مقصر قبل از تصادف کنونی هیچ تصادفی نداشته است و اصطلاحاً بیرنگ بوده است در اثر تصادف و پس از بازسازی مبلغی از ارزش خود را در بازار از دست می دهد که به آن افت قیمت می گویند که معمولاً در مراجع قضایی سن و مدلهای زیر پنج سال را شامل افت قیمت می دانند که این مورد قطعیت ندارد در این گونه مواقع بایستی با دریافت کروکی غیر سازشی از پلیس با تقدیم دادخواست حقوقی به مراجع صالح قضایی قضایی خسارت مازاد و افت قیمت وسیله نقلیه و همچنین در صورتی که وسیله نقلیه تاکسی باشد و یا وسیله کسب درآمد باشد مدت زمانی که وسیله نقلیه نمی تواند مورد کسب قرار گیرد می توان به صورت روزانه مبلغی را از دادگاه به عنوان ضررو زیان درخواست نمود که این مبلغ با توجه به نوع وسیله متفاوت است.در هر صورت به جهت این که ممکن است مراحل رسیدگی طولانی شود از دادگاه تقاضای تامین دلیل می نماییم.

منظور از تامین دلیل برآورد میزان خسارت وارده و میزان افت قیمت وارده و میزا عدم النفع از وسیله نقلیه در نظر گرفته می شود که از آن می توان به عنوان دلیل اثبات دعوا می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

نکته:برای توقف و عدم استفاده از وسیله نقلیه شخصی نیز می توان مبلغی را به صورت روزانه به عنوان ضرر و زیان عدم النفع از وسیله نقلیه تقاضا نمود که بسته به تعداد روزهای توقف وسیله نقلیه و بر اساس قیمت های هر سال متفاوت می باشد.

ادامه در پست های بعدی.......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی