سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا)                                   www.biainja.blog.ir
در مورد ترافیک، تصادفات،نقل و انتقال خودرو،نحوه رانندگی ایمن و قوانین و آیین نامه های مرتبط مطالب مفیدی را ارایه می نماید.

امروزه یکی ازمهم ترین دغدغه های اغلب کشورهای جهان کاهش تلفات تصادفات جاده ای و سوانح ترافیکی می باشد.تصادفات نتیجه طبیعی حرکت وسایل نقلیه در راه ها می باشد. حتی اگر پیاده رو ها را نیز در نظر بگیریم انسان ها نیز در حین رفت و آمد با یکدیگر برخورد می کنند ولی بدلیل اینکه سرعت انسانها در هنگام حرکت پایین است اغلب مواقع اتفاق خاصی نمی افتد و قضیه احتمالا با یک عذر خواهی حل می گردد ولی زمانی که تصادف میان دو یا چند وسیله اتفاق می افتد اولا با توجه به سرعت و شدت برخورد میان آنها وقوع خسارت احتمالی بسیار زیاد است و در صورتی که شدت برخورد و نوع برخورد متفاوت باشد صدمات جانی به سرنشینان نیز محتمل است.حال بایستی دنبال این موضوع باشیم که چه سازمانی را باید در تصادفات و یا تلفات جاده ای مسئول دانست؟؟؟؟

واقعیت اینست که تصادفات یه مسئله تک بعدی و یا تک وجهی نیست و از راننده وسیله نقلیه و خود وسیله نقلیه و بستر حرکت وسیله نقلیه و شرایط محیطی و آب و هوا را به عنوان چهار ضلع عوامل وقوع تصادفات ذکر می کنند.

در کشور ما سازمانهای زیادی درگیر در مسئله ترافیک و تصادفات می باشند،از آنجایی که موفقیت همیشه مدعی دارد و شکست معمولا بی پدر و مادر است اگر موفقیتی در زمینه بهبود وضعیت ترافیک و کاهش تلفات ایجاد گردد سازمانهایی زیادی این موفقیت را ناشی از زحمات و تلاشهای خود می دانند ولی در صورتی که ناکامی در این زمینه حاصل گردد هر یک تقصیر را بر عهده ی دیگری می اندازد.

برای روشن شدن مطلب مثالی را ذکر می کنیم خانواده ای جهت شرکت در مراسم فاتحه خوانی از تهران راهی شهرستان می گردند و در طی دو سه روز مراسم فاتحه و عزاداری راننده فرصا خوابیدن و استراحت را پیدا نمی کند و در مسیر برگشت با خواب آلودگی خود و خارج شدن از جاده باعث تلف شدن خود و دیگران می گردد در اینجا مسئولیت با کیست؟؟؟؟

بیایید کمی واقع بین باشیم پیشرفت یک کشور باید در تمامی شاخص ها همزمان با هم صورت گیرد و در صورتی که در یک مسئله خاص پیشرفت و موفقیتی حاصل گردد و در دیگر شاخص ها رشد نکنیم این موفقیت ها زود گذر و برگشت پذیر است پس بایستی سعی کنیم همزمان چندین مسئله را با یگدیگر دنبال کنیم تا شاهد بهبود وضعیت ترافیک و کاهش تلفات باشیم اولا خیابان ها و جاده های ما بایستی به سمت ارتقا و افزایش ایمنی حرکت کند و این خود مسئله ای قابل بحث و وسیع و هزینه بر است.

ثانیا بایستی قواعد سخت گیرانه تری برای تولید خودرو در نظر گرفت و به صورت مداوم ایمنی خودروها را افزایش داد و این خود شامل موارد متعددی است.

ثالثا قواعد سخت گیرانه تری را برای  رانندگان و آموزش رانندگی در نظر گرفت 

و .........

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی