سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا) www.biainja.blog.ir

خدایا تو می دانی که چشمان منتظر به پیچ و خم های جاده چقدر نگرانند،خودت مسافرین را به سلامت برسان.الهی آمین یا رب العالمین

سرزمین ترافیک(بیا اینجا)                                   www.biainja.blog.ir
در مورد ترافیک، تصادفات،نقل و انتقال خودرو،نحوه رانندگی ایمن و قوانین و آیین نامه های مرتبط مطالب مفیدی را ارایه می نماید.

برخلاف آنچه که مردم فکر می کنند پلیس باسرعت رفتن مردم و کاربران ترافیک مخالف نیست بلکه همیشه سعی می نماید که با روان سازی ترافیک سطح قابل قبولی از سرعت را برای استفاده کنندگان راه فراهم نماید.

بنابر می توان گفت که پلیس با سرعت های غیر معمول و غیر مجاز که اصولاً بالاتر از سرعت طراحی مسیر می باشد مخالف بوده و پس از تنظیم قانون و آیین نامه و با هماهنگی وزارت راه و شهرداریها آن را محدود می نماید.بالاترین سرعتی را که می توان بر اساس قانون در یک مسیر حرکت نمود که میزان آن در آیین نامه راهنمایی و رانندگی آمده است و بوسیله تابلو در معرض دید همگان قرار می گیرد را سرعت مجاز معبر یا راه می گویند.

بالاترین سرعت مجاز در ایران مربوط به محورهای آزادراهی می باشد که معمولا ۱۲۰کیلومتر در سرعت می باشد.در مواقعی که در یک آزاد راه تابلویی کمتر از ۱۲۰کیلومتر نصب شده است(بنا به دلایل گوناگون)آن تابلو بایستی ملاک عمل قرار گیرد.و اعمال قانون پلیس بر اساس تابلوهای نصب شده صورت می گیرد.

سرعت به تنهایی علت به وجود آمده تصادف نیست بلکه علت زمینه ساز و همچنین در بعضی مواقع تشدید کننده شدت تصادف می باشد،خیلی از ما به غلط فکر میکنیم که سرعت غیر مجاز علت تامه و بوجود آورنده تصادف است البته در بعضی از موارد مانند جاده های برفی و لغزنده و سر پیچ ها و جاده ای باریک و سرازیری ها می تواند علت تامه تصادف باشد ولیکن اکثر مواقع سرعت غیر مجاز باعث افزایش خطر یا ریسک تصادف می گردد. مثلاً وقتی شما با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می کنید فاصله طولی که با راننده جلویی بایستی رعایت کنید بیشتر از وقتی است که با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می کنید که البته این فاصله به مواردی چون قدرت و شتاب کاهشی ترمز وسیله نقلیه و قدرت عکس العمل راننده با توجه به سن و جنسیت و وضعیت جسمانی راننده بایستی کم و زیاد گردد؛حداقل فاصله طولی که در جاده هایی خشک باعث رعایت شود قاعده دو ثانیه می باشد.

در سر سه راهه ها یا چهار راه ها  که رعایت حق تقدم از جانب یکی از طرفین بر اساس قانون الزامی است لیکن طرف دیگر نیز بایستی سرعت مجاز و مطمئنه را را رعایت نماید.

پس نتیجه می گیریم که رانندگی با سرعت بالا علاوه بر این که تخلف محسوب می شود از نظر روانی نیز فشار واسترس فراوانی را نیز به راننده وارد می نماید که اگر یک ضرب و تقسیم ساده ریاضی انجام دهیم زمانی را که در اثر سرعت غیر مجاز ذخیره می نماییم ارزش این همه فشار را ندارد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی